Ako spraviť z vášho blogu biznis

Blogovanie je veľmi populárne aj v našich zemepisných šírkach. No už menej sa na Slovensku pracuje s blogom ako s marketingovým nástrojom. Jedným z dôvodov je, že blogeri väčšinou prevádzkujú svoje stránky len ako doplnkovú aktivitu a nevnímajú svoj blog ako miesto, ktoré sa môže stať efektívnym marketingovým nástrojom pre firmy a pre nich zdrojom obživy.

Ak by ste si chceli vyskúšať prácu profesionálneho blogera, máte niekoľko možností, čo v rámci svojich stránok ponúkať a ako začať na svojom blogu zarábať.

Klasika v podobe reklamných odkazov

Je to pomerne jednoduchá cesta. Môžete na svoj web pridať reklamný systém od Googlu alebo vlastný reklamný systém a do neho umiestňovať odkazy a bannery svojich klientov. Je to cesta asi najjednoduchšia, ale aj najmenej efektívna. Nízke ceny, ad blockery a bannerová slepota. Ak chcete na blogu zarábať, táto cesta by mala byť skôr doplnková.

Natívna reklama

Natívna reklama je v posledných rokoch veľmi populárna. Ide o zakomponovanie reklamného odkazu a posolstva do vášho vlastného obsahu. Ak napríklad píšete blog o slovenských tradíciách, môžete do neho zakomponovať zmienku o tradičných slovenských syroch a špecialitách od niektorého zo slovenských výrobcov. Či v prípade, že blogujete o novom filme, môžete v článku zmieniť kino alebo distribučnú spoločnosť.

Natívna reklama musí byť vždy prirodzene zakomponovaná do vášho obsahu, aby čitateľ tak povediac ani nevnímal, že je nejakej reklame vystavený.

Platený obsah

Na rozdiel od toho, pri platenom obsahu si trochu okatejšiu propagáciu môžete dovoliť. Vhodným kompromisom sú v tomto prípade napríklad recenzie produktov – ktoré napíšete svojimi slovami, vyzdvihnete kladné stránky výrobkov a taktne, diplomaticky pomlčíte alebo inak zaonačíte to, čo nie je celkom top.

Nemusíte sa však obmedzovať len na recenzie. Aj všeobecný článok prospievajúci biznisu vášho klienta, je mimoriadne cenným artiklom, so ktorého sa oplatí investovať. Koľko to bude, závisí len na vašich schopnostiach, kreativite a najmä tom, koľkým čitateľom sa váš blog prihovára.

FOLLOW US

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *